Träning strategi definition


Hur man utvecklar en träningsstrategi För ofta mäts träning och framgång i en organisation utifrån antalet utbildningar och antalet personer i platserna. Detta representerar otillräckligt värdet av träning i en organisation. Utbildningen måste fokusera på att förbättra den nuvarande prestationen i en organisation, samt säkerställa att färdigheter finns bland anställda för framtida kompetenser som krävs av organisationen. Nedan följer en grafisk representation av alla innehållsområden som behandlas i denna artikel för att svara på frågan om hur man bygger ett organisationsutbildnings - och utvecklingsprojekt. Vad är en träningsstrategi En träningsstrategi är en för utbildning och utveckling i en organisation som kräver att genomförandet ska uppnå framgång. Det är en plan som behöver stödja optimeringen av personalkapitalet i organisationen. Det är viktigt att träningsstrategin är anpassad till organisationsstrategin och möjliggör dess vision att realiseras. Varför ha en träningsstrategi Många poäng kan ställas fram till förmån för varför du behöver en träningsplan. Den mest övertygande ligger dock i resultaten av en ny studie av 3 000 företag som gjorts av forskare vid University of Pennsylvania. De fann att 10 av intäkterna - tillbringade på kapitalförbättringar, ökar produktiviteten med 3,9 till att utveckla humankapital, ökade produktiviteten med 8,5 Vad är komponenterna Hur skapas de? En strategi utformad men inte genomförd är värdelös För att kunna ta med om de bästa resultaten för träningsstrategin måste träningsprodukterna eller tjänsterna marknadsföras och befordras genom att manipulera följande: Fortsätt träningspass och framtidsinriktad. Se till att det finns praktisk överföring av inlärning. Strategisk träning Om du följer ett strategiskt träningssätt i din verksamhet kan den positiva effekten på produktivitet och moral vara anmärkningsvärd. Vad tränar som i ditt företag Sparar du pengar genom ineffektiv träning Till exempel skickar du anställda på extern träning när stora besparingar och bättre resultat kan uppnås genom att vara värd för en skräddarsydd intern händelse Är vissa anställda långa perioder utan att ta emot Eventuella inlärningsmöjligheter, vilket resulterar i eventuell stagnation Är träningen du organiserar tydligt kopplad till affärsmålen? En proaktiv, snarare än reaktiv inställning till träning på arbetsplatsen, anpassad till affärsplanen, är alltid effektivare. Här är tre steg du kan ta: Steg 1: Identifiera lärandebehov Håll strukturerade intervjuer med nyckelaktörer i ditt företag, för att söka efter träningsbehov. Använd en trappansats titta på företaget, laget och individen. Korsa dina funderingar och granska tillgängliga mätvärden, såsom nivåer, avkastningar och kundkommentarer från anställda. Här är några av de situationer som skapar behov av träning: Anställning av ny personal för att fylla lediga jobb av personer som lämnar eller flyttar inom verksamheten Anställning av ny personal på grund av ökad efterfrågan Utbildning av befintlig personal för att förbättra den nuvarande standarden av prestanda Utbildning av befintlig personal som överförs eller främjas Träning på nya arbetssystem eller processer Utbildning på ny utrustning Regulatorisk utbildning som hälsa och säkerhet Träning som följer av ett förändringsinitiativ Steg 2: Tilldela resurser Det är vanligt att vara över ambitiös. Det är bättre att fokusera på prioriteringar, begå och slutföra en liten mängd träning, snarare än att lägga på resurser och avsluta årets saknade mål. Faktorer som ska beaktas: Hur stor är utbildningsbudgeten Hur mycket personal kan vi tilldela till träning Vilken personal kan släppas för träning När är det bästa tidsskedet för att slutföra träningen Hur lång tid ska träningen ta? Vad är den mest lämpliga metoden Ska träning utleveras på individuell eller gruppbasis Ska träning hållas internt eller på en extern plats? Har vi möjligheter att träna internt. Behöver vi träna in-house tränare? Steg 3 Utforma en träningsplan En träningsplan är Normalt en tabellöversikt av följande information: Träning Behövs Inlärningsnamn Lärarens namn DatesDuration Training Method Venue (intern eller extern) Utbildning ProviderTrainer Kostnad Avslutad (YN) När en strategisk träningsplan har godkänts kan den utgöra grunden för träning verksamheten för året, som ska granskas med jämna mellanrum. Varje sak på planen bör stressas testad. Ibland skickas anställda på träning för att lösa ett problem - när lösningen ligger någon annanstans. Du kan också gilla. Slideshare använder cookies för att förbättra funktionalitet och prestanda, och att ge dig relevant reklam. Om du fortsätter att surfa på webbplatsen godkänner du användningen av cookies på denna webbplats. Se vår användaravtal och sekretesspolicy. Slideshare använder cookies för att förbättra funktionalitet och prestanda, och att ge dig relevant reklam. Om du fortsätter att surfa på webbplatsen godkänner du användningen av cookies på denna webbplats. Se vår sekretesspolicy och användaravtal för detaljer. Utforska alla dina favoritämnen i SlideShare-appen Få SlideShare-appen att spara till senare, även offline Fortsätt till mobilsidan Ladda upp Logga in Registrera dig Dubbelklicka för att zooma ut Utbildningsstrategi ppt Laurence Yap Senior Manager of Learning och OD APAC Dela denna SlideShare LinkedIn Corporation kopia 2017 Vad är strategin Lär dig om de tre nivåerna av strategi, i den här videon. Du har nog hört termen affärsstrategi som används på arbetsplatsen. Men vad är strategi, exakt Och är du medveten om att du behöver olika typer av strategier på olika nivåer inom din organisation I den här artikeln tittade du på några vanliga definitioner av strategi. Väl fokusera på tre strategiska nivåer ndash företagsstrategi, affärsenhet strategi och team strategi ndash och väl titta på några av de centrala verktygen och modeller som är associerade med varje område. Definiera strategistrategi har studerats i flera år av företagsledare och av affärsteoretiker. Ändå finns det inget slutgiltigt svar på vilken strategi som verkligen är. En anledning till detta är att människor tänker på strategi på olika sätt. Till exempel tror vissa människor att du måste analysera presenten noggrant, förutse förändringar på din marknad eller industri, och planera från så här hur du kommer att lyckas i framtiden. Samtidigt tror andra att framtiden bara är för svår att förutsäga, och de föredrar att utveckla sina strategier organiskt. Gerry Johnson och Kevan Scholes, författare till Exploring Corporate Strategy, säger att strategin bestämmer organisationens riktning och omfattning på lång sikt, och de säger att den ska bestämma hur resurser ska konfigureras för att möta marknadens och intressenternas behov. Michael Porter, strategisk expert och professor vid Harvard Business School, betonar behovet av strategi för att definiera och kommunicera en organisations unika position och säger att det ska avgöra hur organisatoriska resurser, kompetenser och kompetenser ska kombineras för att skapa konkurrensfördelar. Medan MindTools alltid kommer att vara något utvecklat element, tror vi att planering för framgång på marknaden är viktig och att för att fullt ut utnyttja de möjligheter som är öppna för dem, måste organisationer förutse och förbereda sig för framtiden på alla nivåer. Till exempel har många framgångsrika och produktiva organisationer en företagsstrategi för att styra den stora bilden. Varje affärsenhet inom organisationen har då en affärsenhetsstrategi, som dess ledare använder för att bestämma hur de ska konkurrera på sina enskilda marknader. I sin tur bör varje lag ha sin egen strategi för att säkerställa att den dagliga verksamheten hjälper till att flytta organisationen i rätt riktning. På varje nivå kan dock en enkel definition av strategi vara: Att bestämma hur vi ska vinna under den kommande perioden. Tja nu titta djupare på varje nivå av strategi ndash företag, affärsenhet och team. Företagsstrategi I företagsledning avses företagets övergripande strategi för en organisation som består av flera affärsenheter, som verkar på flera marknader. Det bestämmer hur bolaget som helhet stöder och ökar värdet av affärsenheterna inom det och det svarar på frågan Hur strukturerar vi den övergripande verksamheten så att alla dess delar skapar mer värde tillsammans än vad de individuellt skulle göra Företag kan göra genom att bygga upp starka interna kompetenser genom att dela teknik och resurser mellan affärsenheter genom att höja kapitalet på ett kostnadseffektivt sätt genom att utveckla och främja ett starkt företags varumärke och så vidare. Så på denna strateginivå var det fråga om hur affärsenheterna inom företaget skulle passa ihop och förstå hur resurser skulle sättas in för att skapa största möjliga värde. Verktyg som Porters Generic Strategies. Boston Matrix. ADL-matrisen och VRIO-analysen kommer att hjälpa till med denna typ av analys och planering på hög nivå. Organisationsdesignen är en annan viktig strategisk faktor som måste beaktas på denna nivå. Hur du strukturerar ditt företag, ditt folk och andra resurser omedelbart påverkar alla dessa konkurrensfördelar och kan stödja dina strategiska mål. Hitta denna artikel Användbar Du kan lära dig ytterligare 134 strategiska färdigheter, så här, genom att gå med i Mind Tools Club. Strategi för affärsenhetsstrategi på affärsenhetsnivå handlar om att framgångsrikt konkurrera på enskilda marknader och det tar upp frågan "Hur vinner vi på denna marknad? Den här strategin måste emellertid kopplas till de mål som fastställs i strategin för företagsnivå. Konkurrensanalys, inklusive insamling av konkurrenskraftig intelligens. är en bra utgångspunkt för att utveckla en affärsenhetsstrategi. Som en del av detta är det viktigt att tänka på dina kärnkompetenser. och hur du kan använda dessa för att möta dina kunders behov på bästa möjliga sätt. Därifrån kan du använda USP Analysis för att förstå hur du stärker din konkurrenskraftiga position. Du vill också utforska dina möjligheter att skapa och utnyttja nya möjligheter. Porters Five Forces är ett måste-verktyg för denna process, medan en SWOT-analys hjälper dig att förstå och hantera möjligheter och hot på din marknad. För mindre företag kan företags - och affärsenhetsstrategi överlappa eller vara samma sak. Om en organisation konkurrerar på olika marknader, måste varje affärsenhet tänka på sin egen strategiska inriktning. Det är dock viktigt att varje affärsenhetsstrategi är anpassad till företagets övergripande strategi, särskilt där företagets varumärke är viktigt. Din affärsenhetsstrategi är sannolikt den mest synliga strategin inom varje affärsområde. Personer som arbetar inom varje enhet borde kunna göra direkta kopplingar mellan denna strategi och det arbete de gör. När människor förstår hur de kan hjälpa sin affärsenhet att vinna, har du grunden för en mycket produktiv och motiverad personalstyrka. Som sådan är det viktigt att ha en tydlig definition av affärsenheternas uppdrag, vision och värderingar. Teamstrategi För att framgångsrikt genomföra dina företags - och affärsenhetsstrategier behöver du team i hela organisationen för att arbeta tillsammans. Var och en av dessa lag har ett annat bidrag att göra, vilket innebär att varje lag behöver ha sin egen strategin på lagnivå, dock enkel. Denna lagstrategi måste leda direkt till uppnåendet av affärsenhet och företagsstrategier, vilket innebär att alla nivåer av strategi stödjer och förbättrar varandra för att säkerställa att organisationen är framgångsrik. Det är här det är användbart att definiera lagens syfte och gränser med hjälp av till exempel ett teamcharter och att hantera det med hjälp av tekniker som Målstyrning och användning av nyckelindikatorer. Du måste arbeta effektivt för att uppnå de strategiska målen som har fastställts på högre nivåer i organisationen, så ett viktigt inslag i din strategi är att genomföra bästa praxis för att hjälpa ditt team att uppfylla sina mål. Verksamheter som optimerar leverantörshanteringen. kvalitet . och operativ excellens är också viktiga faktorer för att skapa och genomföra en effektiv teamstrategi. Key Points Strategi kan vara svår att definiera, men en bra definition är: Att bestämma hur vi ska vinna under den kommande perioden. I affärer finns olika nivåer av strategi. Var och en av dessa har ett annat fokus och behöver olika verktyg och färdigheter. Företagsstrategin fokuserar på organisationen som helhet, medan affärsenhetsstrategin fokuserar på en enskild affärsenhet eller marknad. Slutligen identifierar teamstrategin hur ett team ska hjälpa organisationen att uppfylla sina övergripande mål och mål. Vårt utvecklingsstrategi-artikel presenterar en stegvis strategi för strategiutveckling, som du kan ansöka om att utveckla en företags-, affärsenhet - eller teamstrategi. Du kan också läsa mer om strategiutveckling genom att ta vår Essential Strategy Bite-Sized Trainingtrade-session. Den här webbplatsen lär dig de färdigheter du behöver för en lycklig och framgångsrik karriär och det här är bara ett av många verktyg och resurser som du hittar här på Mind Tools. Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev. eller gå med i Mind Tools Club och verkligen överbelasta din karriär

Comments

Popular posts from this blog

Religare online handel software download

Trading strategi rapport

Malaysia bank erbjudande forex handel