Mossberg 500 optioner


Mossberg 500 Shotgun Stock Options Ett tag tillbaka diskuterade vi alternativ för olika lager på min 10-22 rifle (stock options). Den här gången kommer vi att titta på alternativ för min Mossberg 590 12 gauge hagelgevär. Liksom 10-22 är Mossberg 500-serien av hagelgevär extremt populär. Också som 10-22 byter är beståndet den enklaste modifieringen. Min 590 kom ursprungligen med syntetiska lager, men jag ville ha ett pistolgrepp tillsammans med axellagret. Jag har alltid känt att taktiska hagelgevär skulle ha ett pistolgrepp eftersom det möjliggör mer kontroll och bidrar till att minska filtrekylen. Kollar de olika lager som är tillgängliga, de löper från billiga och dåligt utformade till mycket innovativa. Du kan gå med en Hogue overmolded lager. De passar som OEM-lager men använder det kända Hogue-materialet som är klibbigt, vilket hjälper dig att behålla ett bra köp på ditt vapen: De har dem i zombiegrön och orange för LEO mindre än dödliga rundor. Magpul började nyligen erbjuda sina unika MOE amp SGA-lagerförstärkare för Remington amp Mossberg hagelgevär. De erbjuder dem i svart, platt mörk jord amp amp orange (igen för LEO folks). Magpuls kvalitet är utmärkt som är deras kundservice. Ett annat alternativ är en Speedfeed-lager, de har urtag i rumpan som huser 2 extra omgångar på varje sida (4 totalt). De erbjuder sina lager med eller utan pistolgreppet. Liksom Hogue Amp Magpul erbjuder de dessa i orange för brottsbekämpningen. Shockwave Technologies erbjuder ett fågelhårstyp grepp, som liknar vad vissa människor har modifierat sina träslag som. De kallar det Raptor (ta en titt på deras hemsida här) Ett annat alternativ är Bullpup designen. Jag är vanligtvis försiktig med eftermarknaden bullpup kit. Mossberg erbjöd faktiskt detta för en tid som ett fabriksalternativ, från vad jag har läst fungerar de lika bra som en standard lageruppställning. Det här är det lager jag ursprungligen köpt för min Mossberg, den är gjord av Black Warrior (nu John Masen ). Jag gillade det, men vinkeln verkade av och jag skulle vilja ha en mapp eller hopfällbart lager för att göra vapnet lättare att transportera. ATI gör ett par alternativ: Tapco erbjuder sina Intrafuse-lager för Mossberg Choate skulle inte beröva Mossbergs ägare av deras inte så estetiskt tilltalande lager jag har alltid gillat Fab DefenseMAKO Groups produkter, de har några riktigt snygga lager och väl genomtänkta mönster Butler Creek gör ett vikande pistolgreppsförråd med hjälp av sin tuffa stålvalsram Phoenix Technologies erbjuder även två M-4-stiliga buttlager med ett integrerat pistolgrepp. Blackhawk erbjuder ett par alternativ som har sin rekylminskande teknik som jag valde att sätta den här sist som det var mitt favoritlager system och det var också det system jag köpte. Mesa Tactical hade en idé: skapa en adapter som skulle göra det möjligt för hagelgevärsägaren att välja sin rumpa och grepp från M-4AR-15-erbjudandenen. Jag är inte säker på om de var de första som kom upp med idén, men de andra adaptrar jag har sett var plastiska och billigt gjorda. Mesa Tactical är gjorda av investering gjutna flygplans aluminium och de är gjorda i USA. Denna modell finns också i en recoil reducerande version, se den här. Deras kit levereras med ett Hogue AR-pistolgrepp och en standard AR 4-position, hopfällbar buttstock. Du kan dock installera något lager och grepp som passar ett AR-plattformsgevär, här använder du Magpul-möbler. Delarna kom lös i en plastpåse: Här är delarna utlagda, installationen är en snap, de ger bra instruktioner och de verktyg du behöver för att få jobbet. Första steget är att installera adaptern med hjälp av lockskruven och insexnyckeln. Delarna passar snyggt. Sedan installerade jag buffertröret (sans buffert och vår). Var noga med att placera låsringen och skruvmuttern innan du sluter den i adaptern. Jag glömde att få se en bild av det, men här är det på en AR-gevär: installationen är densamma, låsringen tränger på buffertröret med skårorna vända bakåt, indexringen går vidare och glider på genom upp en flik på ringen med en slits på botten av buffertröret, vilket gör det från att spinna. Dra sedan in buffertröret i adaptern med minst 3-4 trådar, när du har det tillräckligt djupt och stocken rakt upp förstärkaren, skjut indexeringsringen framåt i slitsarna på adaptern. Dra sedan fast låsringen med hand och lägg sedan den med den medföljande nyckelnyckeln. Därefter installerade jag Hogue-greppet med den medföljande skruven. När jag hade allt stramt, kunde jag justera min längd på drag och installera QD-slingfästet. Du kan se i bilderna, adaptern ser rätt hemma ut. Det sista föremålet jag lade till var en Limbsaver-rekyl. De gör en som klickar på de flesta AR-buttbestånden. Det var lite svårt att komma vidare, jag var tvungen att använda en liten skruvmejsel för att dra gummi runt stångplattan, men en gång passar den som en handske. Detta kommer att lägga en tum eller så till LOP. Om du aldrig har provat Limbsaver-produkter saknas du. Enligt min åsikt har de det bästa rekylabsorberande materialet där ute, och deras produkter tillverkas här i USA. Kolla in dem här Inlagd: Ons Jul 30, 2003 4:23 pm Inlägg: 5132 Plats: Brillion, WI Jag håller med Art (lizardbreath). Beståndsdimensionerna på ett träbestånd är mycket enklare att ändra för att passa dig än de är på ett syntetiskt lager. Förutom att förkorta beståndet, måste du också kontrollera om tonhöjden (vinkeln som bildas av rumpan eller ryggkudden och ribban - nära 90 grader) och kammens höjd (toppytan på lageret där din kind är placerad ) för att se till att det är rätt avstånd under nivån på pistolens ribba. Taktiska skyttar tenderar att möta sina mål mer direkt än sportskyttar. Det är därför de brukar föredra kortare lager. En lite längre behållare behövs när sportskyttar roterar sin hållning ca 45 grader i riktning mot sidan av deras pistolfäste (medurs för högerhändig skytt). Författare till quotStock Fitters Bible, Second Editionquot förklarar sambandet mellan skjutform, lager dimensioner och en skyttstorlek och form amazonStock-Fitters-Bib. 1451570384 Anmäld: Måndag 03 Okt 2011 11:29 Inlägg: 41 Jo, jag har inte uppdaterat min egen tråd eftersom jag väntar på några saker. Men jag säger här, det finns en Mossberg 12-gauge bantam tillgänglig. Kan vara ett alternativ för dig om du inte har köpt ännu. Det är inte quotSuper Bantamquot-stilen, den här är standardföremål med miniatyriserade trämöbler. Den har 13quot LOP med ett något mer upprätt grepp, plus en super duper kort räckvidd framåt. Inget skämt, framsidan är nästan vid mottagaren när åtgärderna stängdes. Skaffade oss själva. Typ av trött på att dela en enda pistol, speciellt i områden som inte tillåter det. Det är en tuff pistol att hitta. Jag misstänker att Mossberg inte utrustar en 12-gauge på det här sättet längre. Jag ringde dem om att köpa en fram och glidrör separat, och jag fick höra att de inte längre är tillgängliga för 12-gauge. Du kan behöva bara betala avgiften för att få en pistol som skickas lokalt från en internetförsäljning (det finns en bra handfull av dem till försäljning på webben). (Jag tar tillbaka det, jag ringde Mossberg för att se till att det var bra info. Repen jag pratade med den här tiden säger delarna är tillgängliga och gav mig prisnoteringar) Id försök lokalt. Jag hade turen att hitta en lokal butik som hade en lager i sin lagerlokal. Jag är verkligen exalterad att se möblerna på den här, eftersom det har suttit där i flera år. Namn John skrev: Jag har inte uppdaterat min egen tråd eftersom jag väntar på några saker. Men jag säger här, det finns en Mossberg 12-gauge bantam tillgänglig. Kan vara ett alternativ för dig om du inte har köpt ännu. Det är inte quotSuper Bantamquot-stilen, den här är standardföremål med miniatyriserade trämöbler. Den har 13quot LOP med ett något mer upprätt grepp, plus en super duper kort räckvidd framåt. Inget skämt, framsidan är nästan vid mottagaren när åtgärderna stängdes. Skaffade oss själva. Typ av trött på att dela en enda pistol, speciellt i områden som inte tillåter det. Det är en tuff pistol att hitta. Jag misstänker att Mossberg inte utrustar en 12-gauge på det här sättet längre. Jag ringde dem om att köpa en fram och glidrör separat, och jag fick höra att de inte längre är tillgängliga för 12-gauge. Du kan behöva bara betala avgiften för att få en pistol som skickas lokalt från en internetförsäljning (det finns en bra handfull av dem till försäljning på webben). (Jag tar tillbaka det, jag ringde Mossberg för att se till att det var bra info. Repen jag pratade med den här tiden säger delarna är tillgängliga och gav mig prisnoteringar) Id försök lokalt. Jag hade turen att hitta en lokal butik som hade en lager i sin lagerlokal. Jag är verkligen exalterad att se möblerna på den här, eftersom det har suttit där i flera år. Jag måste nog försöka att skaffa 500 Bantam och se hur det känns. Fick inte ett problem med räckvidden när man cyklade den vanliga 500. Men det verkade som att stocken var för lång för att bekvämt bära rumpan närmare bröstet i en mer taktisk position. Mossberg 500 Review: En guide genom den allestädes närvarande hagelgevärserien en Mossberg 500 Persuader 12-mätare i tjänst i många år, vill jag få något ur vägen först så jag kan fortsätta med att beskriva denna mångsidiga serie hagelgevär. Modell 500 Persuader sparkar som en mule. Slutsats. Slutet av berättelsen. Även med ett pistolgrepp är rekylen på denna taktiska stil hagelgevär grov. Nu när det är gjort, låt mig berätta om en serie hagelgevär som passar så gott som vad som helst i fältet. Mossberg 500 Mossberg slog en homerun med 500-serien genom att de fick popularitet av alla rätta skäl. Det som gör Mossberg 500 så tilltalande är att var och en har en pålitlig, försökt och sann pumpning endast design gör det svårt att välja vilken jag föredrar mest och de är prisvärda. Företaget introducerade hagelgeväret på den amerikanska marknaden i början av 1960-talet som ett lågt underhållshotgun som skulle fungera tillförlitligt i hårda väderförhållanden. Även om den grundläggande konstruktionen har genomgått estetiska förändringar under åren, såsom att lägga till dubbla handtag, har det alltid varit detsamma som möjligt. Typer av 500 Den grundläggande Mossberg 500 har en ganska enkel design. Inget alltför fint. Det är vanligtvis sett med en ventilerad ribbe, en pärl framifrån, en vadderad stötkudde och kommer med antingen en valnötlager eller syntetiskt lager och i en mängd olika finish. Det finns mer än hundra variationer av 500, men det är lättast att organisera dem i två kategorier. Den första är för jakt. som har smarta namn som Turkiet. Vattenfågeln. och slugsteren. och den andra kategorin är avsedd för självförsvar, som utmärks av titlar som Thunder Ranch. Motorsåg. Cruiser, Persuader, Hem Säkerhet och Road Blocker. Därefter kan de kategoriseras efter specifik användning, egenskaper och kvalitet. Att organisera 500-serien är inte en lätt uppgift eftersom det bara är så många av dem och det kan vara mycket förvirrande. Så för tydligheten kommer de att organiseras av storlek andor moniker. Modell 505, Modell 510, Bantam och Super Bantam. Dessa är de sportiga hagelgevären för ungdomar, men de är verkligen lämpliga för alla med en mindre ram. De har kortare fat, väger mindre och tenderar att komma kammare för lättare laster som .410 eller 20-gauge skal. Men varje namn förtjänar specifika funktioner. Mossberg 505 är en standard, utan krusidull hagelgevär. Den har ett trälager med en 12-tums dragdrage, 20-tums blåstål och tvillingpärla. Mossberg Bantam-modellerna har ett trälager och en blued stålfat antingen 20 eller 24 tum lång och en 12-gauge modell finns också. Super Bantam är identisk med Bantam-modellerna, förutom att den har ett syntetiskt lager med en justerbar draglängd. Mossberg 510 Mini Super Bantam är endast tillgänglig kammare i 20 gauge, har som en kort 18,5-tums stålfat med en blued finish, ett svart syntetiskt lager med en justerbar draglängd och har en kapacitet begränsad till tre till fyra skal. Mossberg 535 ATS 535 ATS (all terräng) är en främsta variant av 500-serien. Varianten har en hel del fler alternativ när det gäller funktioner. Den är tillgänglig i en mängd olika kamouflage mönster, mätare, sevärdheter och fatkonfigurationer, men det som gör det särskilt unikt för serien är att det har en trigger som kan justeras till mindre än tre pund tryck. Dessutom har det justerbara sevärdheter. Och 535 ATS kan också kammar 2,75, 3- och 3,5-tums 12 gauge och magnum-skal. Mossberg 590 Mossberg 590 konstruerades speciellt för militär och brottsbekämpning, vilket innebar att den byggdes för militär specifikation. 590 är säkrare att använda under högspänningssituationer och har bekämpningsfunktioner. De tidigare plastdelarna av 500, såsom säkerhet och utlösningsskydd, ersätts med metall i 590. 590 parkeras också istället för blued som med 500. Den har också en värmesköld, högkapacitetsmagasin, kort tunna och en bajonettslinga. Med allt som sägs, som tidigare nämnts, finns det andra Mossberg 500-modeller som är utformade speciellt som pistolvapen, det var bara 590 som byggdes för att möta militära specifikationer. Slutsats Sammantaget fyller Mossberg 500-serien hagelgevär många nischer och, till priset, är ett tillförlitligt prisvärt köp. MSRP tenderar att sväva i 400-serien, men oftare än inte kan du hitta dem för långt under det. What8217s din favorit Mossberg 500

Comments

Popular posts from this blog

Religare online handel software download

Trading strategi rapport

Malaysia bank erbjudande forex handel